sâmbătă, 19 iulie 2014

Dela Dorel scrie de la “ ol inclusiv ” din Grecia, către văru Costel

Dragă Costele,

Îți scriu, fiindcă așa mi-a venit să-ți scriu, adică nu că nu aș vrea să-ți scriu, chiar vreau, dar nu vreau, fiindcă așa îmi vine mie câteodată să-ți scriu, dar numai câteodată. Am revenit în țară, men ! Am fost în Grecia, la băi, la ol inclusiv. Băi, vere, înțelegi ? Băi de mare, băi de soare, băi de ... cu Maricica, bineînțeles ! Ce credeai ? Am fost cu mașina. Nu e departe ... circa 1800 de km. Ne-am trezit la 5.00 dimineața și am mers, am mers, am mers ... băi, am mers, nu glumă ! Pe Maricica o durea fundul de stat în mașină, așa că la Salonic am făcut popas. Ni se umflaseră picioarele, de ziceai că eram ca familia Flinstone. Ăia din epoca de piatră ? Îi știi tu, că ne mai uitam noi la ei, la TV, ăia de râdeam singuri ? Ca cauciucurile de la mașină erau de umflate picioarele, vere ! Deci, a doua zi de dimineața, din nou în mașină și din nou am mers, am mers, am mers ... pâna la feribot. Cre că așa îi zice, nu ? Că nu-i cuvânt românesc. Mi-am notat pe carnet și i-am zis și Maricicăi să-l țină minte. Are ea niște metode de ținut minte. A zis că ține minte, că-l împarte în două cuvinte românești : a feri,  plus botul, deci a feri botul e formula ei memnotehnică ! Nu-i așa că e ușor cu Maricica să prinzi limbi străine ? Și de aici încă 2-3 ore până pe insulă. Am uitat cum îi zice la insula asta pe care am fost, dar știi și tu că nu prea contează numele, că e aproape la fel peste tot pe insulele astea grecești. Ne-am cazat la ol inclusiv, după cum ți-am zis. Am zis eu către Maricica : Hai să mâncăm, că e gratis ! Maricica îmi zice ofuscată : Cum e gratis, Dorele ? Nu ai plătit excursia ? Zic : Am plătit, Maricico ! Da mâncarea și băutul e fri ! Frri ? zice Maricica. Adică, pe românește, moca !  îi zic. Moca, ca cafeaua Mocca, tu, înțelegi ? Capiș ? Nu înțeleg, face Maricica din nou. Nu ai plătit excursia ? Asta e cu Maricica ! Se pricepe ea la altele, da conceptul ăsta de ol inclusiv, nu-l înțelege și pace ! Așa că am mâncat de toate, din toate, să vedem cum e, și pe urmă ne-am luat ce ne-a plăcut mai mult. Vezi, ăsta e avantajul la ol inclusiv ! Le încerci pe toate și p-ormă îți iei ce vrei !

Am stat 7 nopți. Hotelul, fain ! Cu fainoșag ! Te uitai la mare din balcon și din mare la balconul nostru. De ce mă uitam din mare la balcon ? Mă mai uitam și din mare, Costele, pentru că mai puneam una, altele, la uscat, de exemplu ciorapii, că am niște perechi Nike, albi cu dungulițe albastre, pe care i-am păstrat anume pentru sejurul ăsta și să nu dispară. Da acolo m-am prins și eu până la urmă că nu dispare nimic. Marea ! Talasa , pe grecește. Știi cum se vedea de la balconul nostru talasa, Costele ? Se vedea, așa, ca o dungă albastră de cerneală, exact ca dunga de la ciorapii mei  aproape, mai închisă ca cerul, care era de albastru mai deschis. Dunga aia făcea toți banii, Costele ! Deci, mi-am adus aminte cum îi zice la dunga albastră : Marea Ionică, după formula memnotehnică a Maricicăi : Marea lui Ionică. Vezi, Ionică e ușor de ținut minte că vine de la Ion și Ion vine de la Ion Creangă și Ion Creangă de la Harap Alb. Numai Harap Alb nu mai știu de la ce vine . Poate știi tu ? Dacă știi, să-mi scrii că mă ajută la formulele astea memnotehnice. Deci, hotelul. Hotelul avea și piscină, iar piscina avea și bar, cu bere la draft bineînțeles, cu coniac grecesc la bidoane de 20 de litri, cu cock-tailuri, adică, cică cozi de cocoș, cu cartofi prăjiți, cu înghețată ... o nebunie ! Și totul  fri ! Adică ol inclusiv ! Eu la bar o trimiteam numai pe Maricica : Du-te băi, și mai adu-mi un coniac ! Hai, că oricum te știe barmanul de acuma de bețivă ! Adică o știe așa cum e, nu, Costele ? Îmi aducea 3-4 pahare de 50 ml de coniac.  O parte beam , o parte duceam în cameră.
Să vezi și să nu crezi, ghici peste cine am dat la terasa de la piscină ? Peste o altă pereche de români, și culmea ! pe ei îi chema la fel ca pe noi, adică pe el Totel Dorel,  deci tot Dorel ca pe mine, și pe ea Totel Maricica, dar Totel o dezmierda Totea Maricica, exact ca și pe Maricica mea. Într-o seară Totel ăsta  mi-a explicat cum e la ol inclusiv. El știa de la un prieten de-al lui, care a mai fost. Îmi spune Dorel, adică Totel : Ai mâncat măsline grecești ? Zic : Nu ! Da, brânză Feta ? Nici ! Păi, bine măi, Dorele, mă atenționează Totel, tu vii în Grecia și nu mănânci măsline și brânză Feta ? Măcar un castron ! Păi, dacă n-a dat ! strig la el. Ba se dă, băi ! mă ia Totel și-mi zice cum. A doua zi am trimis-o tot pe Maricica să-mi aducă brânză Feta și măsline. I-am explicat și ei de dimineață cum e cu daravela asta : Vezi că grecii pun o salată de-a lor, Ho... ho...ria...tiki îi zice. Maricica : Aaa, e ușor de ținut minte ! Horia , de la Horia și tiki de la tiki-taka, care e de la Barcelona. Horia-tiki ! Taci, bre, o apostrofez, și fii atentă ! Te duci și culegi din tava cu Horia ... asta cum îi zice ... Tiki-taka ! auzi ? culegi brânza Feta și măslinele , le pui într-un castronel și mi le-aduci mie la masă. Maricica a făcut cum i-am spus. La un moment dat am văzut că se uită la ea unul blond, cre că era danez sau rus era, nu mi-am dat bine seama. Mă duc la el , îl fixez drept în ochi și-i zic : Probleme, Gogule ? Sau vrei să ți le fac eu ? Să mori nu alta, Costele ! Blondul era tot român. Zice : Nu se poate așa ceva ! Nu se poate să luați toată brânza ! Îi zic : Fii atent cum se face , că o să iau și măslinele ! Mamă, ce m-am distrat ! Spune tu acuma, dacă nu e de râsul lumii ?

Într-o seară venim eu cu Maricica din stațiune direct la terasă, unde îl găsim pe Totel Dorel cu dezmierdata lui, Totea Maricica. Stăteau la un coniac cu bere. Pe masă o pungă cu portocale și lămâi. Îi salut și zic : Ați luat portocale ? Totel îmi răspunde : Ce ești nebun ? Maricica le-a luat ! Le-a cules ea cu mânuța ei ! Serios ? fac eu nedumerit. Și Totel Dorel îmi explică : Ieși din hotel, o iei la dreapta, mergi circa 20 de metri și dai tot la dreapta de un drum cu pietriș . De  acolo mai mergi 10 metri și dai de o curte largă. Acolo sunt și portocali și lămâi. Maricica a vrut să-i aducă o portocală lui maică-sa, culeasă de ea, cu mânuța ei. Erau și mandarine, dar încă nu erau coapte. Așa că n-am luat. Vezi, Costele, că românii nu sunt ultimii fraieri de pe lumea asta. Doar e ol inclusiv. Totul e fri ! Așa că, cu suvenirul soacră-mii a fost ușor. I-a luat Maricica mea o portocală din curte de la grecul ăla.

Plaja era aproape de hotel. Cam la 100 de metri. Mergeam pe jos până dădeam de un loc fără șezlonguri și umbrele. Puneam prosopul direct pe nisip și gata ! Cu burta la soare. Soarele în Grecia știi și tu că e foarte puternic. De aia o mai atenționam pe Maricica : Mai întoarce-te bre, că frigi ca un fier de călcat ! Din când în când veneau tailandeze să ne întrebe dacă vrem masaj : Masagi ? No masagi ?No masagi ! răspundeam. Iț gud masagi ! insistau ele. Veri gud masagi ! Tai masagi  ! Până s-a enervat Maricica. Auzi, fa ? De unde ești, de umbli brambura de colo-colo pe plajă ? Masagi ?conversa tailandeza cu ea. No masagi, fa ! îi zice Maricica. No fa masagi, tai masagi ! din nou tailandeza la Maricica, zâmbind. No masagi, fa ! Ce nu-nțelegi ?Tai masagi, no fa masagi ! din nou tailandeza . În fine, până la urmă se dădeau bătute. Cu Maricica nu e de glumit. Și ce ne trebuia  nouă la o adică tai masagi ? Îmi face Maricica un masaj românesc, de câte ori vreau și cum vreau. Și de fapt tai masagi nici măcar nu era inclus la ol inclusiv , că poate mi-aș fi pus capu cu un masaj din ăsta tailandez.

Ce să-ți mai povestesc, Costele ? A fost frumos ! O să mai vin la ol inclusiv . Până atunci, numai bine ! Am auzit că tu te duci anu ăsta la turci la ol inclusiv . Să dea Domnu să ai vreme bună, că-n rest totul e fri ! Hai, să trăiești ! Te salută tot el, văru tău, Dorel. Aaa, și dacă vrei să vizitezi Grecia trebuie să te pregătești cu formulele astea memnotehnice, de exemplu, așa ca de exercițiu, caută o formulă pentru Papoutsakia .


P.S.  Când te-ntorci de la turci, să treci pe la mine, că ți-am adus din Grecia coniac. Un litru ! Eu cu mânuța mea l-am turnat în sticlă câte 50 de ml, că m-am gândit la tine. Doar ți-am zis că o trimiteam pe Maricica să-mi aducă și o parte duceam în cameră. Nu-ș ce părere și-au făcut grecii de Maricica, că ea lua coniac, da nu se îmbăta niciodată. În schimb danezele, englezoaicele, rusoaicele, nu duceau deloc la ureche. Beau toți acolo la ol inclusive. Ce să faci ? Nu e păcat să lași, dacă e fri ? Eu cu Maricica ne plăcea să bem seara un coctail cu sirop grenadine . Grenadine țin minte că e de la grenadă. Sex with the bitch ... ? parcă așa se chema ?! Nu ! Sex on the bitch ! Asta e ! Vezi ce bine e să știi formula ! Sex , e tot sex , ca pe românește și cu bitch de la bici ! Deci, trebuie numai să ții minte formula memnotehnică : sex cu bici ! Capiș ? Atunci, Kali mera, frate



                                  Sex on the beach 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu