sâmbătă, 28 septembrie 2013

Scrisoarea lui Dorel către Costel, despre starea de conștiință extinsă și pisica lui Schrodinger





                                            Dragă Costele,
 
Sper să nu se supere Maricica, dacă-ți spun dragă, pentru că tu ești cel mai bun văr de-al meu de-al doilea, după mama, și nu ce își închipuie Maricica, adică vreo drăguță de-a mea, nu că nu te-aș place, doar știi, nu ? , pentru că trebuie să-ți spun că ea suferă de o tulburare obsesivo- copulsivă. Știu, sună aiurea, zici că nu e limba română, și eu cred că nu e în română, limba noastră alunecos de dulce și ambientoare, adică e cu capul. Nu tot timpul, numai când o apucă, și știi că o apucă des, fiincă e des suspicioasă . Așa că am dus-o la Yoga și la Pilates ca să-i tonifice nervii, adică capul, și cu el și mușchii, prin activarea tuturor ciacrelor. Decamdată nu văd nici un rezultat. E tot nervoasă, doarme încolăcită ca un șarpe, zice că e poziția de când era în burtă la mama ei, când se scoală face ca pisica, apoi ca leul, adică scoate limba până la mentonul bărbiei. Oare am făcut bine ? Totuși mănâncă mai puțin ca înainte, ceea ce pentru  portofelul familiei e binișor. Dar nu despre ea vreau să-ți vorbesc . Acolo, la Yoga, am dat peste un profesor de extindere a conștiinței. Mi s-a părut interesant ce vorbea profesorul Guru. Cică ca să te schimbi, trebuie să fii cu conștiința extinsă durabil, adică să-ți iei  angajamentul să nu mai fii prost ... adică tâmpit ! Înțelegi ? Asta mi-a plăcut ! Pentru schimbare zice, că tot așa, trebuie să înfrunți realitatea care nu există ... există doar ce-ți închipui tu ... Înțelegi ? Lasă-mă atunci să-ți explic ! Creierul este cel mai important. Fără el nu putem ajunge în fundul nostru . Eeee ? Te-ai prins ? Pentru că acolo, în fund, te vei găsi pe tine . Ca lumea, nu ? Sunt infinite posibilități pentru asta. Universul e foarte creativ, nu ? Ca și noi ! Pe urmă, dacă vrei cu adevărat să visezi, nu trebuie să te culci ! Tare profesorul ăsta, Guru !  Eu când mă culc, nu visez nimic.  Trebuie să mă uit la TV, ca să visez. E foarte complicat creierul. Mai ales la om ! Simplific acum : de ce e nevoie de creier ? Ca să poți schimba lumea, nene ! Cum ? Fă-ți un plan, adică o schiță, mă-nțelegi ? și apoi ține-te de ea ! De schiță, adică ... să te ții de schiță ... înțelegi, nu ? ... hai că nu ești tu cel mai prost pe care-l cunosc ! Încă nu știu ce este conștiința. Cică se deosebește de conștiență. Adică una e cu ” ii ” și alta e cu ” ie ” ? Deja mă doare capul. E bine , fiin’că neutronii astfel lucrează . Dacă mă gândesc mai bine, cre’că avem o conștiință comună : pe Maricica ! E foarte sănătos să ai o conștiință . Mai ales comună ! O altă problemă ar fi : unde locuiește conștiința ? Există o casă pentru conștiință ? Eu cred că tot în creierul nostru. Dar dacă e extinsă, până unde se poate extinde ? Nu ne părăsește capul la un moment dat conștiința asta extinsă ? Dacă murim ? Și da, oare are sentimente față de mine, conștiința ? Sau față de Maricica ? Sau chiar față de tine, Costele ? Adică te doare dacă se lovește, acolo în creier, de ceva ? Este astfel oare, singură conștiința ? Dacă nu, atunci cu cine e ? Multe sunt de lămurit cu cursul profesorului Guru . L-am luat direct ! L-am întrebat : are viață conștiința ? Face sex ? Dacă da, cu cine ?   Dacă nu, de ce nu ? Ce e, adică, starea modificată de conștiință ? Un fel de balet, dansezi în culori, vorbești tu cu Sinele ? Deci, tu cu Sinele, mi-a zis . Adică să vorbim despre ce fumăm ? Căci alții una vorbesc și alta fumează ! Anyway, ce e important, e important, că visul e o experiență în care poți fi orice. Dacă realitatea e nașpa, în vis e ca lumea ! Berici, semințe, fete după care poți să te uiți, chiar dacă ești cu Maricica, cea obsesiv de compulsivă, mititei la grătar, iubire, muștar, să nu uităm de muștar la mici, și bineînțeles Dumnezeu, care le-a făcut pe toate, inclusiv omul ! Mare jigodie ! Omul ! Auzi, unii străini, vor să scoată bicarbonatul din mici ! Păi, ce punem în loc ? Mai sunt ăia mici ? Nu ! Asta e problema ! Deci, conștiința e când eu mă găndesc la mici, cum m-aș gândi la degetele mele. Le număr și am cinci ! Adică nu, zece ! Ba nu ! Douăzeci, cu tot cu degetele de la picioare. Mai puțin importante degetele de la picioare, dar trebuie numărate pentru concretețea și acuratețea judecății. Bun ...  Dacă sunt mai multe degete, atunci ești drogat, nu e de la conștiință !  Dar dacă sunt mai puține, e posibil să fii un animal . Dacă nu ai deloc ? Atunci nu e bine ! Fără degete la mâini și la picioare, dar mai ales la mâini, de fapt nu exiști ! Îți dai seama ? Fără degete ai putea fi inclusiv muștarul de la mici. Nasol, nu ? Cert este că există liber arbitru ! Nu știu dacă ai auzit de pisica lui Schrodingher ? Nu e sigur dacă era motan sau pisică . De fapt cred că putea fi și motan și pisică în același timp . E tare nu ? Extrapolând la om, ai putea la o adică, fiind și bărbat și femeie, să faci sex cu tine însuți .  Ei, drăcia dracului ! Glumesc ... Ce e cu pisica asta, motanul lui Schrodingher ? De fapt era o pisică care putea fi moartă sau vie în același timp, într-un mod coerent, funcție de alegerea ta . Adică tu alegi dacă e moartă sau vie ! Să-ți bați copiii cu șapca udă, Costeleee ! Înțelegi ? Demență ! S-a dus oare dracului tot determinismul științific ? Tu știi că și eu am o pisică, pe nume Miți . Am făcut experimentul ăsta cu ea . Am ales să fie moartă . M-am gândit că scap și nu-i mai cumpăr pentru o vreme Whiskas. Am eșuat lamentabil ! Mă gândesc : ori eu nu am potența lui Schrodinger, ori pisica mea e mai tare decât pisica lui neamțu ăsta ? Deci, cică ar exista astfel liber arbitru . Ăștia ne cred proști pe toți ? Adică suntem toți niște proști ? Vax albina ! Acum să te-ntreb eu pe tine : dacă acționăm fără conștiință suntem inconștienți ? Adică, existăm ca atunci când exiști, dar nu conștient ? Nu pricepi ? Hi, hi, hi ! ( ăsta e râsul meu, când mă gândesc ce moacă faci acum când mă citești ) Te fac o țuică de prune ca să mă-nțelegi ? Cre’că am devenit anxios cu profesorul Guru. Am nevoie de un management al emoțiilor mai bun . Cel mai bine ar fi pentru mine să primesc exact ce vreau, când vreau io ! Dacă cunoști vreo metodă spune-mi și mie că m-am săturat să tot fumez ciuperci . Poate să se supere Guru pe mine, dar eu nu înțeleg ... Cum poate să existe ceva ce nu există ? Te damblagești nu alta ! Așa că io zic așa : vino vere să tragem un chef de să se spărie tot Universul . Mi-e dor  de tine . Nici nu știi ce urât îmi e să beau singur .  Ăștia, cu conștiința modificată, nu beau, doar fumează ... și tu știi că eu vreau să mă las de fumat. Cel mai ușor te lași de fumat cu băutură . Hai pa ! Vino, să nu-mi pară rău că ți-am scris, să ne extindem conștiința !

Te pup, bă ! Te-a dracului de marțafoi ! Nu mai mori odată !

P.S. Am glumit vere ! Că am uitat să-ți spun, că cică trebe să-nveți să mori ca să-ți extinzi conștiința. Dar eu, tu, știi că nu avem nici un motiv și nici chef să murim . Am găsit pe net un curs de respirație homotropică. Ăștia chiar nu mai au ce face ? Văr’tu Dorel nu mai dă bani pe nici un curs . Ce-am economisit cu mâncarea, cu Maricica, am cheltuit pe Guru cu motanul ăla, care era totuși pisică până la urmă . Cică Schrodingher, neamțul, a luat premiul Nobel. Spune tu dacă lumea asta e normală ? Pentru o pisică ? Auzi, Schrodingher ăsta nu era și austriac ? Sau numai neamț ? Sau și una și alta ? Tu ce alegi ?



2 comentarii:

  1. Dorel este şi va rămâne Dorel . Cel care se pricepe la toate, care ştie tot, care ... e unicat ! Cel care "şmechereşte" totul în favoarea lui . Fiindcă el e primul dintre cei deştepţi !

    RăspundețiȘtergere