vineri, 5 iulie 2013

Prometeu nu e un derbedeu




Prometeu nu e un derbedeu
Farsă modernă într-un act

Personaje
Prometeu - un titan din vechea antichitate, nemuritor.
Agentul 1  - polițist, matur.
Agentul 2, Gheorghiță - polițist, asemenea, adică matur.
Agentul șef - polițist, superior, adică aproape 41 de ani.

În secția de poliție se află biroul agentului-șef plin cu dosare și cu un calculator. Agentul-șef stă la birou.

Prometeu încadrat de doi agenți  este adus încătușat.  Prometeu se smucește, încercând să se elibereze . Agenții încearcă să-l tempereze .


Agentul 1

Stai bre, nu te mai smuci așa ! Mai mult rău îți faci ... Uite că am ajuns la secție . Liniștește-te ! Ca tine nu am mai văzut eu ? Eroule ! Vezi că acuma ... ( îl strânge și mai tare pe Prometeu ) ... Eeee, las’ că vezi tu pe dracu cu șefu’ !

Agentul-șef ridică capul din hârtii și îi privește pe cei care au intrat .


Agentul 2

Să trăiți șefu’ !   ( își dă pe spate cascheta de pe fruntea transpirată,  scoate o batistă și se sterge .)

Agentul- șef

Ce e, măi, Gheorghiță ? Ai transpirat ?

Agentul 2

Am transpirat șefu ! Uite cu haimanalele astea ! Cu golanii !


Agentul- șef

Ce mi-ați adus ?


Agentul 1

Un derbedeu ! Tulburarea ordinii publice ... Nu a vrut nici să se legitimeze ...



Agentul- șef

Așa ?! ( zâmbește ) Domnul nu vrea să știm cine este ? ( se uită la Prometeu ) . De ce oare ? ( râde ) Hai aduceți-l încoace ! Să vedem cine e dumnealui .

Agentul 1
Stai jos, zeule !

Agentul 2 bucuros că nu mai trebuie să-l strunească pe Prometeu își scutură brațele satisfăcut . Prometeu se așează pe scaunul din fața biroului agentului-șef .

Agentul 2

E belea cu ăsta șefu’ ! N-a stat o clipă ... ( către Prometeu ) Să vorbești frumos cu șefu’, băi  ! ( către agentul-șef ) Nu pare băut ... poate ceva prafuri mai degrabă ...

 Agentul- șef

( Aranjează documentele din fața lui și le așează cu grijă într-o parte a biroului )

Bine, băieți !
( către Prometeu )
Deci așa ... Tulburarea ordinii publice ... Să vedem ... Cum te cheamă domnule ?

Prometeu

Prometeu .

Agentul-șef

Deci ... Prometeu . E bine ! Prometeu și mai cum ?

Prometeu

Prometeu și atât .

Agentul-șef


Păi, și atât ... nu e corect, domnule Prometeu ! O carte de identitate nu ai ?



Prometeu

Carte de identitate ? Nu am ...  Și nici măcar nu știu ce-i aia !

Agentul-șef

Așa ... nu știi ? ( îl privește suspicios ) Să nu faci pe șmecherul cu mine, auzi ?       ( repetă, apăsând pe cuvinte  ) Auzi, mă ? Unde te crezi ? Dă-mi cartea de identitate !

Prometeu

Nu o am ... Am pierdut-o !

Agentul-șef

Așa ...  Deci ai avut o carte de identitate ... deci știi despre ce e vorba ...

Prometeu

Nu știu, dar bănuiesc ...

Agentul-șef

Bănuiești ?  Ha,ha, ha !  ( Agentul-șef râde . Se uită la cei doi agenți care l-au adus pe Prometeu și râd împreună .) Auzi la el , bănuie !  Ha, ha, ha ! E bună asta ! ( se răstește la Prometeu ) Aici domnule, aici, numai noi avem voie să bănuim . Dumneata, nu ! Ne-am înțeles ? Dumneata doar răspunzi la întrebări . Nu bănui nimic ! ( face o pauză, apoi îl privește drept în ochi pe Prometeu și îl întreabă ) Și cam ce bănui dumneata ?

Prometeu

Ar fi trebuit ca fiecare om de pe acest pământ să știe ce am făcut pentru el , nu numai să mă cunoască .  De la conducătorul acestei lumi până la ultimul copil ! Așa, văd că am ajuns să am nevoie de un act care să spună despre mine cine sunt . Asta e mai mult decât nerecunoștință . Și nu e numai uitare . E indiferență . E umilitor ...  Voi ... voi nu mai vreți să știți de mine ! Vouă nu vă pasă !

Agentul-șef

Auzi, gata cu văicăreala asta inutilă . Habar n-am despre ce vorbești !

Prometeu

Vezi ? Despre asta e vorba !

Agentul-șef

Nu mă mai întrerupe când vorbesc eu ! Spune-mi, ești nebun ? Sau ai luat prafuri ... sau orice altceva ?

Prometeu

Nu, nu sunt nebun ! Sunt nemuritor !  Sau am crezut că pot fi nemuritor și în inima voastră . Ar fi fost așa de frumos  !

Agentul-șef

Băi, băi, trezește-te !  Hoo ! Ce dracu tot îndrugi acolo ? ( către agentul 2 ) Băi, Gheorghe, ia apropie-te de el și spune-mi, are pupilele dilatate ? Să știm și noi o treabă, de la început !

Agentul 2 se apropie de Prometeu și se uită în ochii lui .

Agentul 2

Nu șefu’ ! Nu sunt dilatate .

Agentul-șef

Ce să mai lungim vorba atâta . Lasă că aflu eu cine este ( deschide computerul ) Ia să vedem pe cine avem noi aici ... Deci ... ( tastează ) P ..ro ... me ...te ...u ! Sex masculin ... te găsim noi, nenicule ! Caucazian ... ( întreabă pe Prometeu ) Caucazian, nu ?  Ochi căprui ... păr castaniu ... domiciliul ... Domiciliul stabil, domnule Prometeu ?

Prometeu

Ultima dată ... Elbrus .

Agentul-șef

Deci ... Strada Elbrus ... numărul ?

Prometeu

Nu strada ... muntele Elbrus !

Agentul-șef

 În fine, ce regiune ?

Prometeu

Caucaz .

Agentul-șef

Caucaz ?  Da, am mai scris odată  ... deci caucazian  ... Nu-i nimic, avem acces și la arhivele din străinătate . Numele tatălui ?

Prometeu

Iapet .

Agentul-șef

Mama ?

Prometeu

Ce-i cu mama ?



Agentul-șef

Nimic . Doar numele mamei , asta te-ntreb ?

Prometeu

Temis . Acum știi cine sunt ?

Agentul-șef

Răbdare, răbdare, domnule Prometeu ...  ( victorios ) Enter !

Privește nedumerit ecranul computerului .

Agentul 1

Ce scrie șefu’ ?
Agentul-șef

Păi asta e ... Că nu scrie nimic ! Nu  e înregistrat nicăieri . Scrie informație necunoscută .
 ( către Prometeu )
Dumneata, domnule Prometeu ... dumneata nu exiști ! Cum ne poți explica asta ?

Prometeu

Eu nu sunt pământean . Eu sunt olimpian .

Agentul-șef, șoptit către cei doi polițiști . Le face semn să se apropie de el .

Agentul-șef

Iar începe ... Cred că nu e de competența noastră ... totuși ... Nu ?! Adică klingonian, olimpian ...
Agentul 1
Romulan  !

Agentul-șef

Ce romulan, bre ? Termină cu prostiile .

Agentul 1
Da șefu’ ! Gata cu romulanu’ !
Agentul-șef

Deci fiți atenți ! S-ar putea să fie scăpat dintr-un sanatoriu . Luați legătura cu spitalele de psihiatrie și vedeți dacă nu le-a dispărut vreun  Prometeu, din ăsta ... Bine ? Cam asta e ! Și să nu vă pună dracu să-i scoateți cătușele, că ăștia de se cred olimpieni, nu cred că știu prea multe . Ne-am înțeles ? Executarea !

Agentul 2

Și până atunci, șefu’ ?  Cu el (arată spre Prometeu )  ... cu el ce facem  ? Nu există ... nu avem mandat ...

Agentul-șef

Mda ... ai și tu dreptate  !  Îl reținem .  Deocamdată !  Fă procesul verbal  !  Poate îl pasăm doctorilor până la urmă ...  la psihiatrie . Scoate-i cătușele și du-l în camera de arest .
Agentul 1

Șefu’, da’ ați zis să nu-i scoatem cătușele ... că olimpienii ...

Agentul-șef

Lasă mă că nu se întâmplă nimic, mă ! Ce olimpian ? Nu vezi că e om ? Ce nu e om ? Zii tu că nu e om și eu îl mănânc !  Doar e sub cheie și în camera de arest . Hai, hai, că mai am și altă treabă !

Agentul 1 și 2
Către Prometeu .
Hai bre  ! Gata cu distracția !  Hai, ridică-te,  că mai avem și altă treabă  !

Agenții de poliție îl ridică pe Prometeu de pe scaun și îl iau cu ei spre camera de arest .



Agentul-șef

Se așează în fața calculatorului, se uită insistent la el și  aranjează tacticos monitorul .
                                                                                                       
Măi, al dracului ... Ia să dau eu și un search pe Google . Deci  ... ( tastează ) G...oo...g...le ... Așaaa ! P ...ro...me...te ...u ... Uite că e ceva pe ... pe Wiki ... wiki ... pedia !  Deci ... ( citește ) Pro ... me ...teu ... Iapet ... tatăl ... titan ... (pocnește din palme ) . Eeei, al dracului ! Știam eu ! Temis ... mama  lui ...  Mama lui ... Caucaz ... Elbrus ...  ( Se lasă pe scaun . Își dă cascheta pe spate și răsuflă ușurat . )  Golanul există ! Există pe Wikipedia ! Pffuuui ! E o legendă ...  Ce mică e domle și lumea asta a internetului . Gata ! L-am prins !

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu