vineri, 24 mai 2013

Maestrul, supranumit cel fără nume, 77



C.                   Verde

Maestrul chemă la el trei din discipolii săi cei mai apropiați. Le arătă un măr roșu și le spuse :

-         Aveți fiecare un bilet pe care să scrieți ce culoare are acest măr .

Discipolii luară fiecare câte o pană și îndepliniră cererea Maestrului.

-         Acum citiți cu voce tare ce ați scris , le ordonă Maestrul.

Primul discipol spuse :
-         Acest măr are culoarea roșie .
Al doilea spuse și el :
-         Acest măr are culoarea roșie.
Al treilea  însă zise :
-         Acest măr are culoarea verde .
-         Cum poți să spui așa o prostie, se repeziră la el ceilalți doi discipoli.
-         Explică, îi ceru Maestrul .
-         Ceea ce e roșu pentru ei, eu îl văd verde din naștere, și din această cauză nu am mințit și nici nu am spus vreo prostie. Toți vedem același lucru, doar că ei spun roșu la verdele meu sau, dacă vreți altfel, eu spun verde la roșul lor. Chiar dacă îl îmbrăcăm în haine diferite, adevărul, ca și mărul aici de față, e unul singur. Unii vor spune că e roșu, alții vor spune că e verde, dar nu e nici o deosebire. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu