sâmbătă, 18 mai 2013

Albăstreaua

Albăstreaua

- Unde ești Adame ? Unde ești ? striga Dumnezeu în fața lui Adam, doar, doar, L-ar auzi Adam . Dar Adam era surd și nu-L vedea .
- Uită-te la floarea asta. Nu e frumoasă ? Nu Mă vezi în ea ? îi zicea Dumnezeu.
- O,uite o floare, vorbi atunci Adam .
- Mă vezi ? Mă vezi în ea ? încercă iar Dumnezeu .
- E albastră, zise Adam.
- Da, e albastră ! se bucură Dumnezeu.
- Cum o fi crescut aici, gândi în sinea sa Adam.
- Eu am pus-o acolo, zise Dumnezeu . Mă auzi ?
- Oare ce fel de rădăcină are de a crescut pe pietrișul ăsta ? zise Adam .
- Nu ! N-o rupe Adame ! N-o rupe ! îi striga Dumnezeu . Îți voi spune cum a crescut ! Mă auzi  ? Îți voi spune ! Numai nu o rupe .
- Nu știu ce să fac . E singura floare albastră din grădina mea . Oare va mai crește una dacă o rup  ? își zicea Adam sieși .
- E singura Adame, striga de acum Dumnezeu la Adam . Las-o !
- Am să i-o arăt și Evei. Eva ! Evaaa ! o chemă din casă Adam.
- Ce e Adame ? Ce strigi ?
- Vino în grădină ! Uită-te la floarea asta albastră. Ce fel de rădăcină o fi având de a crescut pe pietrișul ăsta ?
- Ce frumoasă e ! exclamă Eva .
- Mă vezi ? Mă vezi ? se agita Dumnezeu în jurul lor .
- S-o rupem să vedem ce e cu ea ? o întrebă Adam.
- Știu și eu ... zise Eva . Mi-o dai mie ?
- Nu ! Nu ți-o pune în păr Eva, îi strigă Dumnezeu .
- Aș vrea să mi-o pun în păr, continuă Eva .
- Lasă că dacă aflu ce rădăcină are îți fac mai multe, zise Adam .
- Nu ai cum să o faci Adame ! Nu ai ! urla Dumnezeu .
- Rupe-o ! interveni atunci satana .
- Băi, eu o rup ! făcu Adam la Eva.
- Piei satană ! strigă atunci Dumnezeu .
Și șuieră un vânt care scutură petalele florii.
- Na, că s-a prăpădit singură, când a bătut vântul, zise Eva .
- Bine că știm locul, spuse Adam . O să vedem la anul ce e cu floarea asta . S-o fi scuturat oare și vreo sămânță ?

Dumnezeu stătea într-un colț de rai și plângea. Floarea Lui albastră ...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu