vineri, 12 aprilie 2013

DD, Dela Dorel, este fericit - Scrisoare către văru' Costel



Dragă Costele,

Îți scriu ca să-ți împărtășesc, și astfel să mă și împărtășesc ție, acum în postul Paștelui ortodox, nu catolic, că sunt astfel altfel, adică extrem de fericit . Înțelegi ? Fericit ! Da’ nu așa ... fericit ... Fericit cu-adevărat, înțelegi ? Știi că după necalificarea României la Mondiale am devenit alt om și am căzut într-o depresie, din aia, că nu mă mai duceam la serviciu, nici înainte, nici după ce l-am pierdut, și nici cu Maricica nu mă mai ... știi tu ? Adică nu ne mai întâlneam pe același fir de undă nicicum . Ne certam toată ziua de la afurisitul ăla de penalty, care l-a ratat România  la calificări . Dar astea sunt, au fost, alte vremuri, ca să zic așa, negre pentru mine . În fine, să nu mai disturb și să divaghez de la cu-adevăratul subiect : sunt fericit mă ! Știi tu sentimentul că toată lumea e a ta ? Ei bine, am descoperit că nu e așa ! De fapt toată lumea e a lor . Dar cu toate astea tu ești al tău . Eee ? Asta e rețeta fericirii . Toată lumea e a lor, dar tu ești al tău . Când am descoperit asta, am simțit că se despică cerul cu tot cu cap deasupra mea și intră, cum zic unii iluminiști, lumina în tine și te face fericit . N-ai să crezi, am găsit ceafă de porc la supermarket, redusă, și am luat și mici și cârnați, proaspeți, în maț, știi tu de care, din ăia de care am mai mâncat noi atuncea la iarbă verde, nu mai știi ? În post, mă, când s-a dat dezlegare la pește, dar noi nu suntem ca arabii să facem pește macrou la grătar, nouă nu ne place peștele oceanic, poate doar crap cu usturoi și mămăliguță, dar nu la grătar, fiincă grătarul e sfânt ! Și ce poa’ să meargă mai bine la grătar decât ceafa de porc . Somonu’ sau păstrăv din ăla, tot roz, știi tu,  sodomizat, nu e de noi și deci nu ne place . Asta e minunea și taina românașului horopsit și rupt în ... în ... două de lumea asta nenorocită, pe care ți-am zis că nu e a noastră și care să știi, că nu ține la noi . Mai mult, ne bate joc de noi . Numai noi, să știi, putem ține la noi . Nu știu cum a dat , cre’ că dracul, de ne-a lovit mai întâi reforma, de ne-am pierdut serviciile, și nu mai aveam ce pune pe masă, decât cartofi și fasole, cartofi și fasole, de-a plecat Maricica în Italia, fata în Spania și băiatu la Paris . Numa io am rămas, neferit, după cum îți spuneam, și m-am apucat de crescut struți la țară, că e oul și carnea fără colesterol, și știi și tu că la început mi-a fost foarte greu, că am plecat cu un singur struț, dar acum am trei . Și ca să nu crezi că au ceva cu România, că nu se poate să nu crezi, când vezi toate câte se întâmplă,  după reformă, când am ajuns după cum îți spuneam la trei struți, a venit și criza . De ce să nu facă românul mai mult de trei struți în bătătură ? Și ni i-a luat și pe ăia , că a trebuit să-i tai ca să-i mănânc, până nu mai vine și peste noi o nouă gripă aviară . Deci sunt fericit . Eu sunt al meu și nu mă poate lua nimeni de la mine, orice criză, reformă sau alt bâlci politic și financiar catastrofic le-ar mai veni lor în cap . Dorel este a lui Dorel . Și te sfătuiesc astfel și pe tine să-ți aparții numai ție, adică Costel să fie doar al lui Costel . Eu altă enigmă nu mai știu să-ți spun, așa că te invit să vii duminica asta să facem un grătar . Să aduci și niște Salam cu tine . Nu Guță, Salam ! Că cine mai ascultă azi muzică populară demodată . Azi muzica populară e Salam ! Am auzit că ar vrea să plece și Salam din țară, cică la Londra . Doamne ferește ! Să ne facem cruce, da’ eu nu cred că pleacă câinele de la măcelărie, ce e prost ? Și s-aduci și niște bere .  Rece și multă. Din aia care face spumă numai de două degete, când o pui în pahar . Că parafrazez vorba aia din reclamă : noi doi suntem mulți . Numai bine de la preafericitul de-acum, al tău văr bun, Dela Dorel ! 


P.S.   Mi-a mai rămas și niște pulpe de struț, care e fără colesterol, și cică se pupă bine cu ceafa la grătar, care are colesterol, și ele împreună e numai bine . Ouă nu mai am, că le-am dat la încondeiat la Suceava . Dar erau vechi, și să știi, și la astea vechi mai poate să apară Somonella, așa am auzit, și e periculoasă . Deci,  te aștept , da ?  Vino negrăbit, că se-ncinge jarul, vere ! Hai pa ! Dă-l dracului de fotbal, că nu stă România și fericirea noastră într-o minge, în care dau cu piciorul unș’pe proști . Auzi să rateze prostălăul ăla penaltyul . Pffui, de mama lui ! Rupeațai gâtu’ și piciorul cu care ai dat pe lângă minge, ratatule, care ne-ai ratat viața la noi toți, ăștia mulți, care s-au uitat la de-al de tine, la televizor ! Na, că mă face să-mi pierd mințile-n post și să-l înjur de mă-sa și de tat’su, și de tot neamul lui, care l-au făcut fotbalist . Nu-i așa, Costele, că nu poți ca să nu mă iubești ?




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu