vineri, 22 martie 2013

Unde DD, Dela Dorel, își face pe lângă casă - Scrisoare către văru' Costel



Bună, Costele !
 
Sunt eu, văru tău, cel bun, Dorel adică, care-ți scriu, ca să mă ajuți, înainte de toate și într-un nou început, cu sfârșit benefic, cu happy-end, da ? Știi că am început să îmi construiesc casă pe deal, știi unde, acolo unde e valea mai largă, pe culme, unde nu e apă,  fiincă mi-e teamă de inundații, și știi că jos nu e apa bună. Așa că, acum, mă aflu într-o mare dilemă . Să-mi iau câine sau să nu ? Fără, adică ... Cu ... adică , cu câine, fiincă cu câine e fără grădină, și fără câine e cu grădină . Casa, adică. Deci, cu câine sau fără câine, sau cu grădină sau fără grădină ?  Cu gazon ai vrea ? Deci, cu câine ?! Adică  fără grădină ?  Fără flori ? Crezi că o să vrea Maricica ? Așa mă gândeam și eu . Cu câine . Să o fac cu ... cu ... gazon ? Englezesc ?! Ca o grădină Zen vreau, japoneză, știi tu - sau nu ? – fără flori, da,  nu iese chinezească așa ? Poate și un pic mai tradițional să fie, adică un stil mai românesc, eclectic . Da, așa, adică, tradițional eclectic, nebombastic, dar totuși cu oareșice pretenții, nu ? Totuși ... să se știe, adică cu o piscină, cu o arteziană în mijloc, și cu un câine . Sau doi ? Doi nu schimbă cu nimic peisajul . Va fi tot așa cum deja ți-am spus, ai înțeles , nu ?  Dacă nu iau câine, să știi că trebuie să schimb tot look-ul, da ? O să fie cum vrea Maricica. Adică fără câine . E simplu ! Deci scrie-mi dacă cu câine sau fără câine , da ? Pe asta cred, de comun acord, că am lămurit-o. Sau nu ? Pentru Maricica, dacă vrea cu tot dinadinsul flori, o să-i pun flori de plastic . Asta e . Trebuie să țin cont și de gusturile ei . Porțile . Te-ai gândit cum am să-mi fac eu porțile ? Vreau să fie legate de un gard mare, cu piloni, stâlpi de înălțimea gardului, din ciment, cu cărămidă , și între stâlpi cu fier forjat. Exact ca poarta, dar poarta un pic mai mare ca gardul . Ce zici ? Eu zic cu mânerele la poartă din bronz aurit și pe porți niște scuturi emblematice, adică să scrie DD, aurit, să fie un fel de gablonz al familiei . DD , adică Dela Dorel, te-ai prins, nu-i așa ? O să iasă fain, ai să vezi ! Nu m-am hotărât dacă pe stâlpii de la poartă ce să pun ? Doi lei sau doi vulturi . Amândoi auriți cu bronz desigur ! Dacă doi vulturi, să nu-mi zică dușmanii mei la poartă, că e cu ... păsărele . Să pun lei ? O să zică atunci că e la poarta cu casa de doi lei la intrare  !  Să nu mă iau după ei, și eu zic la fel, să nu mă iau după ei și să o fac cum vreau eu , cu doi lei la intrare ! Știi de ce vreau să fie cu doi lei ?  Fiincă m-am gîndit deja . Un leu va privi spre afară pe stâlp, și unul va fi cu spatele, adică va privi spre înăuntru, de pe celălalt stâlp . E mai diferit, tot cu doi lei, dar unul întors . Și unul în bronz aurit și celălalt în bronz argintiu .  Ca un ying – yang . Eee, nu te-ai gândit la asta, dar vezi că Dorel s-a gândit . Nu știu, însă, dacă să pun sonerie sau clopoțel la poartă . Dacă pun sonerie, îi pot pune butonul pe nasul la leul care privește spre afară, iar dacă pun clopoțel, pot să-l atașez de coada la leul care privește înăuntru . Să le pun pe amândouă ? N-ar fi kitch ? Ai dreptate, cred că nu ! Cine vrea la sonerie, apasă la sonerie și cine vrea la clopoțel, trage de clopoțel . Eu zic că e mișto și așa . Deasupra la ușa de la intrare în casă, eu aș pune și niște coarne de cerb . Știu că toată lumea își pune coarne de cerb, eu vroiam niște coarne de rinocer, dar e proscris și prohribit să pui de rinocer, și e și scumpe, fiincă la noi nu este rinoceri și nici nu crește nimeni măcar. Deci, atunci te-ntreb, de unde coarne de rinocer ? Lasă că e bun și coarne de cerb . Am să agăț de ele, cu două lanțuri, și două felinare . Să fie așa cum trebuie, adică " țâță de mâță " . Bun . În grădina din fața casei, după cum ți-am scris mai înainte, vreau să fac o piscină, iar în mijloc o fântână arteziană, pentru copii. Să se joace . Să fie, adică cam de un metru de adâncă . Și să fie cu pitici în jurul ei . Din ăia de la Disney . Somnorilă, Mutulică ? De la Albă ca Zăpada ? Eu zic că șapte pitici ajung pentru toată piscina . Te întrebi cum o să fie noaptea ? N-o să facă zgomot arteziana ? Eeee, o să fie ca de la izvor . Zgomot natural . Nu la asta te-ai gândit ? Dacă de întuneric noaptea să nu te împiedici de pitici și să cazi în piscină ? Mai ales copiii .  Nu . Nu se poate, fiincă pun becuri în jurul piscinei și pe cărările din grădină . O să fie lumină ca pe aeroport . Ai să vezi ce mișto o să arate grădina noaptea, luminată . Ca un OZN ! Cam atât de ce vreau să îmi fac pe lângă casă . Dacă mai ai vreo idee mai bună, scrie-mi ! Te pupă cu drag, al tău, vărul cel bun, Dorel !


P.S.  Poți te rog să îmi împrumuți niște bani pentru piticii de care ți-am scris  ? E acuma o ofertă, dacă iei toți cei șapte pitici ți-o dă și pe Alba ca Zăpada . Aș băga-o pe ea în piscină .  Am rămas fără lichidități după ce am împrejmuit locul pentru casă și ar fi păcat, nu ? să ratez așa o ofertă de bună .




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu