luni, 17 decembrie 2012

DD, Dela Dorel în Franța - Ep. 1 O primă scrisoare



DD , adică Dela Dorel, s-a vrut foarte tare personaj de sine stătător . Și uite așa își începe cariera Dela Dorel cu o ... excursie în Franța . Sper să vă amuzați ! Dumi
 
 
DD,  Dela Dorel vine în vizită, prima zi  “ an Frans “



Dragii mei, vă scriu pentru ca să vă spun, bien siur , am ajuns bine adică, sunt în Franța .  De la România pînă la Paris, fiincă la Paris am aterizat,  e o azvîrlitură … ca de băț, dacă arunci mai tare, însă cu avionul, numa dus, se-nțelege, nu și-ntors, cu avionul . La inițiere în călătorie, am zis că nu, nu cu avionul, cu trenul, fiincă am rău de aer, adică rău mi-e de rău, nu glumă, cu de toate, mă apucă o panică, de nu pot ca să mai respir , mă-nec în  … fără apă, cum se zice, că vreau să respir, dar nu pot, de la omuleț în jos nu mai pot, și îmi vine să fug, nu știu unde , dar nu ai voie să fugi în avion, și unde să fugi ?, că nu ai voie să deschizi geamul, fiincă se-nțelege, zboară ! În fine, ideea este că acolo sus, mă apucă dracii și amocul, și nu pot ca să fiu din nou jos, ca să-mi treacă . De aia am zis cu trenul, da m-au convins văru meu , c-am comis ca să vă spun, am plecat cu văru meu, Sava Costel, c-așa îl cheamă pe văru meu, Costel . Deci, mi-a zis Costel, că , ia tu asta, două Diazepame, și te culci, că avem locuri în trenul de aterizare, nu în avion, și eu fiincă n-am mai zburat, da știu de la bîlci din învîrtitoare, că mi-e rău de aer, m-am convins și m-am culcat în trenul de aterizare . Și a fost bine, cu trenul . A fost chiar mai multă lume, cu mine, în trenul de aterizare, da fiecare cu locul lui . Multă lume, cu rău, de aer … Am dormit buștean, așa că m-am trezit direct la Paris . Pe Șarl cu Ș ,vă scriu, de la de Gol, cu d și Ge mare. Să mă scuzați, da eu nu știu franceza, așa că vă scriu cum am auzit, însă am memorie bună, mănînc multă branză, și are calciu, pe mine cred că calciul mai mult decît fosforul, calciul  m-ajută mai bine la memorie, și nefronii mei funcționează mai bine, așa, că nu voi ca să mă laud, da e din familie, din naștere . Acolo, scria mare pentru toți , și-ntreb pe Costel, că el a mai fost cu franceza, știe mai multe, ce scrie ? Și mi-a zis : Soaie, lesbien venu ! Adică, bine că ați ajuns !  Și eu zic, politicoși și îngrijitori pentru om, francezii ăștia . M-am uitat în hala aia mare, cu mulți oameni, care toți plecau, și unii veneau, și întreb pe Costel :  Costel, am ajuns la gară sau altunde, că nu-ș ce naiba , da nu văz șinele de tren ? Și mi-a zis că la francezi, nu merge pe șine tipul ăsta de tren de aterizare, ci pe perne de aer … electrono-magnetice . Fără șine, merge Dorele, stai liniștit, nu te preambala dinainte ! mi-a spus Costel . M-a liniștit Costel . Ce mai tehnică, zic eu, în minte , suntem de departe de ei, frate, de departe … ! În fine, am luat cu noi un taxi , și ne-a lăsat pe toți trei, cu șofer zic, la un hotel, cum era ca pe vremuri, locotenent, adică două stele mici . Am intrat .  Acolo, era un … un … cum se zice …,  da, un receptacul, cu uniformă de receptacul, la Reception, care ne-a prelucrat direct, fără pauză,  de la intrare : Votrî nom, sil vu ple ? Sava ? Și de aici l-am lăsat pe Costel din nou. I-am zis: Bă de unde dracu îți știe ăsta numele, nici n-am intrat și direct la tine : Sava ? Și Costel mi-a zis : Securitatea lor, Dorele! Apăi, e mai rău ca la noi . Deci, zice ăla : Sava ? Costel, zice : Sava Bien ! Și eu îi zic lui Costel : Sava Costel, mă ! Nu mă, Bien, zice el . Nu minți mă, că ne leagă ăștia, că ăștia nu se joacă , apostrofez eu.  Ce dracu faci ? Sava Costel, spune Costel pînă la urmă . Apoi mie receptaculul : E mesio ? Sava ? Zic : Sava, el ! El e Sava, și arăt la Costel . Și eu dau din mîini, că eu nu Sava Bien . Ui, îmi zice, me vu ? Sava ? Zic : No, și îi dau pass partuul.  Dela Dorel ? Sava  Bien? începe ăla iar .  Zic : Dă-te dracu, cu Sava, scrie Sava, dacă nu vezi, și termin și zic : Sava Bien, Dela Dorel ! Și văd cum zâmbește satisfăcut . Na, a rămas tot pe-a lui . Hai Costele, să mergem, la cameră, mai zic . Ia Costel cheia și mergem sus . Acolo ne întîlnim c-o negresă mare, care aspira la un hol mare, da și lung , în același timp, cu un aspirator cam tot mare, deși hotelul mic, v-am zis . Aia râde la noi, la început mai mult că zâmbea, așa, într-o doară, cu buze groase, buzate, știți, ca negresele,  dar cum ne-a văzut, ne zice ceva, care mi-a adus aminte de hala mare , de intrare la Paris : Bonjur, soaie lesbien venu !  Sava mesio ? Și-i zic lui Costel : Băi, dă –te naibii, ești dat dracu, de unde te știu ăștia, și negrii,  cu toți , pe tine ? Și ne culcăm în cameră, cu 2 paturi, deasupra și dedesubt, și un televizor, pentru amândoi . Negresa nu ne-a mai deranjat .

 Bon nui ! , vă spun deocamdată , atît de Paris . 

Semnez, cu afectare maximă, prima zi an Frans, Dela Dorel .


P.S.  N-am găsit Sava în dicționar, că mi-a zis Costel să caut, am găsit … Save … o fi pruralul  ?  Nu, scrie în paranteze … to save … A salva ?! Hmm, nu-ș parcă ceva … nu merge, nu e de bine … N-are, nu scrie de erată în dicționarul ăsta, nicăieri nu scrie și să-i ia dracu pe toți, ăștia de publică greșit din dicționare, și se dau culturiști, of  Doamne, și ne facem de râs, cum pot eu adică , cu franceza și alelalte, în toată lumea, ca să zic așa … așa ... Na !  Las că vă mai povestesc eu de Franța și de toți francejii ăștia, care toți cu … Sava …  Sava … Sava Bien , deși e Costel, dar nimeni, absolut nimeni nu e cu Dela Dorel, că nu e chiar așa, cum e … Orvoar vă zic, rimează cu fermoar, muzicală limbă, ca și româna, franceza, adică latine, plăcută urechilor, gâdilă, vorba lu … lu …  nu-ș care, auzul ! Simpatic domn, receptaculul, până la urmă … totuși… nu e la fel … Altfel, ca la noi …



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu