joi, 27 septembrie 2012

Maestrul, supranumit Cel fără nume, 4



VII.                   La dreapta sau la stânga ?


Maestrul aflat în drum spre templu, se rătăci împreună cu un discipol de-al său  într-o pădure . După o oră de mers se opriră .
 Discipolul îl întrebă pe Maestru :
-         Cred că ne-am rătăcit Maestre .
Maestrul tăcu .
-         Să mergem spre dreapta sau spre stânga ?, întrebă discipolul .
-         Spre dreapta, spuse sigur Maestrul .
Discipolul neîncrezător, întrebă din nou :
-         Sigur spre dreapta, Maestre ?
-         Sigur . Spre stânga e la fel !




VIII.                Trei  zile


Un nobil bogat veni la Maestru .
-         Vreau să mă înveți totul despre calea ta . Dar vreau să o faci în trei zile . Afacerile mele îmi ocupă foarte mult timp. Pentru asta îți voi plăti zece bani de aur .
Maestrul îl privi senin .
-         De ce trebuie să pierzi trei zile din viața ta ? Te voi învăța într-un minut . Chiar acum . Spune-mi ce știi despre viață ?
Nobilul se gândi și spuse :
-         Nimic . De aceea am venit la tine .
-         Perfect ! Dar despre moarte , ce știi ?
-         Tot nimic, zise nobilul .
-         Perfect ! Acum vezi ce asemănătoare sunt ? Asta e Calea mea .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu