marți, 25 septembrie 2012

Maestrul, supranumit Cel fără nume, 3



V.                   Vino mâine !

Un tânăr se ruga de Maestru :
-         Maestre, primește-mă și pe mine ca discipol al tău .
-         N-am timp . Vino mâine !
    O săptămână se rugă în fiecare zi tânărul de Maestru, și acesta îi răspundea invariabil :
-         N-am timp . Vino mâine !
Pâna într-o zi, când Maestrul îi zise :
-         N-am timp . Vino mâine ! Dar să știi că nu te pot primi decât azi .
La care tânărul îi răspunse :
-         Maestre, mâine e perfect, pentru că nici eu nu am timp . Și din cauza asta și eu nu pot decât azi !

Și Maestrul zâmbi. Și îl primi alături de el ca discipol .






VI.                Bine și acuma  ?


Maestrul  stătea înconjurat de discipoli . Unul dintre ei îl întrebă :
-         Maestre, cum erai înainte de a fi tu un discipol pe această cale ?
-         Știam să fiu eu, dar nu știam cine sunt eu .
-         Și atunci când erai ca noi, cum erai ?, întrebă altul .
-         Știam cine sunt eu, dar nu mai știam să fiu eu . 
Nedumeriți, discipolii îl întrebară din nou :
-         Bine, și acuma ?
-         Acuma, ce ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu